Mayflower Havskryssare

Hinta: 80 000 EUR

Info: Shown prices may have been automatically converted from another currency.

Teknilliset tiedot

  • Valmistusvuosi: 1957

  • Pituus: 12,50 m

  • Leveys: 2,67 m

  • Syväys: 1,90 m

  • Paino: 7 200 kg

  • Runko: Mahogny

  • Moottori: R Run - TD437

  • Polttoaine: Diesel

  • Kotisatama: Örnsköldsvik , SE

Mayflower är ett bygge av Johan Mejdal som byggdes hemma på tomten på Skurusundsvägen i Nacka med överinseende av Åke Améen som var seglarkompis med Mejdal som var verkmästare på Bolinder & Munktell i Nacka och ansågs vara en mycket skicklig båtbyggare. Mayflower är en havskryssare i mahogny och med däck av Oregon Pine och har gjort många långa seglingar i Östersjön. Båten är mycket välbyggd och detta märks bland annat på bordläggningen som är nåtlimmad och skarvad med så kallade långlaskar samt på de kraftiga lamellimmade spanten. I början av 70-talet såldes Mayflower till dåvarande Volvodirektören Ulf G Linden – känd som Gyllenhammars torped. Linden lät bygga om henne med bland annat toalett och garderob mellan skansen och salongen. Samtidigt utrustades Mayflower med en Proctors lättmetallrigg av samma typ som satt på den första Whitbread vinnaren, Swan 65:an Sayula II. Motorn är bytt till en Rrun 37 HP. Mayflower har deltagit i Ulvö Classic 2013, där man i två filmer kan se båten även invändigt. Sök på Youtube och på Ulvö Classic 2013. Båten har nu en vacker inredning som har liknas med 1:a klass tågkupé från sekelskiftet med dynor i blå plysch. Salong och förpik i mahogny, toa och garderober med inredning i mahogny, pentry med spis med ugn, tryckvatten 125 liter (el pump), värmare Webasto med diesel från bränsletankar på 100 liter och LED-belysning. Segel som följer med är försegel på rulle 23.2 m2, storsegel Gran 39,5 m2, mesan Gran 10,8 m2 och stormfock 14 m2. Det finns ytterligare segel som genua 1 på 22 m2, genua 2 på 25 m2, genua 3 på 18,5 m2, spinnacker på 65 m2, spinnacker på 100 m2 och apa 31 m2. Teknisk utrustning som finns är ett ankarspel i fören med ett 15 kg Bruceankare, 40 m kätting och en mängd tågvirke, belysning i masten, lanternor, VHF radio, Silva Nexus, central kompass, djupmätare, antenner i stormast och mesan, mantåg, täckning luckor och ruff av kapellduk, rullbommar för storsegel och mesansegel, rulle för försegel, spinnacker bom och bom tält. Mayflower är en riktig pärla som väcker stor uppmärksamhet och beundran vid alla hamnar då båten uppvisar klassisk stil och är i strålande skick. För ytterligare information eller för boka in visning kontakta Thomas Hansson YachtBroker på mobil +46 70 5363301 eller på mail thomas@yachtbroker.se.

Yhteydenotto YachtBroker

YachtBroker Väst-Sverige
+46 70 5363301
thomas@yachtbroker.se
Motor
Hk.

37

Motor timmar.

398

Motor årsmodell.

2010

Färskvatten kylning

Kyllä

Drev/rak aksel.

Axel

Propeller

3 Bl Fast

Bränseltank

100

Motornummer

100109724

Speed

7

Segel och rigg
Rigg

Yawl

Storsegel

50

Storsegel

Kyllä

Genua

33

Forsegel

Kyllä

Spinnaker

Kyllä

Bomkapell

Kyllä

Rull förstag

Kyllä

Spinnakerbom

Kyllä

Masthöjd

14

Navigation
Kartplotter

Silva Nexus

Logg

Kyllä

Ekolod

Kyllä

VHF

Cobra Marine F

VHF

Kyllä

Kompass

Kyllä

Lanternor

Kyllä

GPS

Kyllä

Vindinstrument

Kyllä

Inombords
Pentry

2L med ugn

Spis

Kyllä

Kylskåp

Kyllä

Toalett

Kyllä

Kojer

4

Ståhöjd (cm)

180

køjelængde

200

Värme

Kyllä

Cockpit
Ratt

Kyllä

Sittbrunns tält

Kyllä

Sittbrunns bord

Kyllä

Winchar

3

Däck
Teak i sittbrunn

Kyllä

Utrustning
Fendrar

Kyllä

Förtöjningsgods

Kyllä

Dinge / liten RIB

Kyllä

Vagga

Kyllä

Livboj

Kyllä

Brandsläckare

Kyllä

Ankare

Bruce 15 Kg 40 kätting

Annant

Sockankare 30 kg 50 m lina

Diverse
Landström 230V

Kyllä

Batteriladdare

Kyllä

Batterier

3 x 110 Ah

Tryckvatten

Kyllä

Länspump

Kyllä

Trailer

Ja

Ankerspel

Manuellt

Vattentank

125

Båtnummer

KR 631

Mayflower är ett bygge av Johan Mejdal som byggdes hemma på tomten på Skurusundsvägen i Nacka med överinseende av Åke Améen som var seglarkompis med Mejdal som var verkmästare på Bolinder & Munktell i Nacka och ansågs vara en mycket skicklig båtbyggare. Mayflower är en havskryssare i mahogny och med däck av Oregon Pine och har gjort många långa seglingar i Östersjön. Båten är mycket välbyggd och detta märks bland annat på bordläggningen som är nåtlimmad och skarvad med så kallade långlaskar samt på de kraftiga lamellimmade spanten. I början av 70-talet såldes Mayflower till dåvarande Volvodirektören Ulf G Linden – känd som Gyllenhammars torped. Linden lät bygga om henne med bland annat toalett och garderob mellan skansen och salongen. Samtidigt utrustades Mayflower med en Proctors lättmetallrigg av samma typ som satt på den första Whitbread vinnaren, Swan 65:an Sayula II. Motorn är bytt till en Rrun 37 HP. Mayflower har deltagit i Ulvö Classic 2013, där man i två filmer kan se båten även invändigt. Sök på Youtube och på Ulvö Classic 2013. Båten har nu en vacker inredning som har liknas med 1:a klass tågkupé från sekelskiftet med dynor i blå plysch. Salong och förpik i mahogny, toa och garderober med inredning i mahogny, pentry med spis med ugn, tryckvatten 125 liter (el pump), värmare Webasto med diesel från bränsletankar på 100 liter och LED-belysning. Segel som följer med är försegel på rulle 23.2 m2, storsegel Gran 39,5 m2, mesan Gran 10,8 m2 och stormfock 14 m2. Det finns ytterligare segel som genua 1 på 22 m2, genua 2 på 25 m2, genua 3 på 18,5 m2, spinnacker på 65 m2, spinnacker på 100 m2 och apa 31 m2. Teknisk utrustning som finns är ett ankarspel i fören med ett 15 kg Bruceankare, 40 m kätting och en mängd tågvirke, belysning i masten, lanternor, VHF radio, Silva Nexus, central kompass, djupmätare, antenner i stormast och mesan, mantåg, täckning luckor och ruff av kapellduk, rullbommar för storsegel och mesansegel, rulle för försegel, spinnacker bom och bom tält. Mayflower är en riktig pärla som väcker stor uppmärksamhet och beundran vid alla hamnar då båten uppvisar klassisk stil och är i strålande skick. För ytterligare information eller för boka in visning kontakta Thomas Hansson YachtBroker på mobil +46 70 5363301 eller på mail thomas@yachtbroker.se.

Yhteydenotto YachtBroker

YachtBroker Väst-Sverige
+46 70 5363301
thomas@yachtbroker.se

Tiedot annetaan Yachtbroker omistajan veneen. Yachtbroker ei vastaa väärää tietoa.

1. Evästeiden asetukset
kaikki evästeet
Evästeet, joiden avulla voimme analysoida sivuston käyttöä, jotta voimme mitata ja parantaa suorituskykyä, ja evästeet käyttämät mainostoimistot tai mainostoimistot kääntää mainoksia, jotka ovat osuvia etuja."
 Kaikki

Vain välttämätön
Evästeet joita tarvitaan toimivuutta sivuston
 Vaaditaan evästeet


2. Tämä sivusto käyttää cookies
Cookie on pieni tekstitiedosto, joka me säästää tietokoneen seurata, mitä tapahtuu vierailun aikana verkkosivun ja tunnistaa tietokoneeseen
Eväste sisältää vain tekstiä. Se ei ole ohjelma tai virus

3. Tarkoituksena evästeiden sivuillamme
Evästeet ovat välttämättömiä, jotta sivuillamme työtä. Ne auttavat meitä saamaan yleiskuvan käyntiä, jotta voimme parantaa ja optimoida. Evästeet voidaan pitää palveluna ja muun muassa auttaa pitämään kirjaa, kun olet kirjautunut sisään.

4. Miten poistaa evästeet selaimessasi
minecookies.org/cookiehandtering


4. Luettelo käytetyt evästeet
Nimi Tarkoitus Toimittaja
eucookie & CookielawOnlyRequired This cookie list YachtBroker
yblogin Session id cookie Yachtbroker
_ga Google Universal Analytics YachtBroker
_gat Google Universal Analytics YachtBroker
_gid Google Universal Analytics YachtBroker
fr Facebook widget and like Facebook
IDE Retargeting, optimization and reporting of adverts Doubleclick.Net

Käytämme evästeitä näyttämään ja sopeutua sisältöä ja näyttää toimintoja vuorovaikutuksessa sosiaalisen median ja analysoimiseen.
Jaamme käytätte käytön sivuillamme kumppaneidemme koskien sosiaalisen median ja verkkosivuston analysointi Hanki lisätietoja

Okei Lue lisää