Ängermark design 57

Hinta: 193 900 EUR

Info: Shown prices may have been automatically converted from another currency.

Teknilliset tiedot

  • Valmistusvuosi: 2003

  • Pituus: 17,24 m

  • Leveys: 4,43 m

  • Syväys: 3,55 m

  • Paino: 9 500 kg

  • Runko: Comopsite / Kolfiber

  • Moottori: Volvo Penta MD 22 A

  • Polttoaine: Diesel

  • Kotisatama: Göteborg , SE

Båten Progressiva byggdes ursprungligen för att bli Sveriges snabbaste kölbåt och ett bra objekt för sponsorer med reklamplats, kundseglingar mm. Sponsordelen har fungerat väl de senaste åren och potentialen är stor för kappsegling. Båtens skrov och däck designades av Ängermark marin. Köl och roder samt ombyggnad designades av Per Lindell SSPA (Chalmers). Byggare är Pacific Boatworks, John McVeagh, New Zealand tillsammans med nuvarande ägaren. Hållfastighetsberäknad av High Modulus, New Zealand med material bestående av 90% kolfiber, E-glas i kölområde och Kevlarinslag i skrovet. Båten är 57 fot, 17,24m x 4,44m och ett djupgående på 3,55m, vikt på 9,5 ton varav sex ton ligger i kölen som består av stål och bly. Modifiering 2013 för att möta utvecklingen och breddades en meter i aktern samt fick en planare undervattenskropp. Riggdesign från Chris Mitchell, New Zealand med kolfibermast Marström Composites. 3 st. bommar samt kolfiberpeke som är 2,05 m lång och däckslayout från Harken Sverige. Masthöjd på hela 26,5 meter med Sailtec hydraulik och krysställ på 170 kvadratmeter. Segelgarderob i kolfiber och kevlar som består av; 2 Storsegel 96 m2, 6 Jib 1-2 , 1 jib3, 1 jib 4 Orc, 1 stormfock, genuastagsegel, gennaker stagsegel, 6 gennaker av skiftande storlek och styrka. Segel från North Sails och Hamel sails. Stor lucka på fördäck för segelsättning. Instrumenteringen består av Garmin med mastdisplayer samt plotter vid rattarna, autopilot, AIS och VHF. Det finns totalt 12 kojer fördelat på 6 st. fasta kojer och 6 st. sjökojer. I salongen finns ett bord av kolfiber och ståhöjden är 2 m. Ombord finns även navigations utrymme och stor toalett. Förskepp och akterskepp möjliga att inreda. Motorn är Volvo Penta MD 22A på 60 HP samt S drev. Båten har goda resultat från bl.a. Gotland runt, Faerder race och Tjörn runt. För ytterligare information eller för boka in visning kontakta Thomas Hansson YachtBroker på mobil +46 70 5363301 eller på mail thomas@yachtbroker.se

Yhteydenotto YachtBroker

YachtBroker Väst-Sverige
+46 70 5363301
thomas@yachtbroker.se
Motor
Hk.

60

Färskvatten kylning

Kyllä

Drev/rak aksel.

S-Drev

Propeller

Flexofold

Bränseltank

100

Segel och rigg
Rigg

9/10

Storsegel

96

Storsegel

Kyllä

Genua

74

Forsegel

Kyllä

Genakker

Kyllä

Bomkapell

Kyllä

Lazy Jack

Kyllä

Rull förstag

Kyllä

Masthöjd

27

Navigation
Kartplotter

Garmin GMI 20 / GnNX 20

Kartplotter

Kyllä

Logg

Kyllä

VHF

RM Raymic

VHF

Kyllä

Kompass

Kyllä

Autopilot

Garmin GPH 12

Autopilot

Kyllä

Lanternor

Kyllä

GPS

Kyllä

Vindinstrument

Kyllä

Inombords
Pentry

1 L Gasol

Toalett

Kyllä

Kojer

12

Ståhöjd (cm)

200

køjelængde

200

Cockpit
Ratt

Kyllä

Sittbrunns tält

Kyllä

Sittbrunns dynor

Kyllä

Däck
Säkerhetslinor

Kyllä

Utrustning
Fendrar

Kyllä

Förtöjningsgods

Kyllä

Livboj

Kyllä

Brandsläckare

Kyllä

Ankare

Bruce lina

Räddningsflotte

Plastimo 12m

Diverse
Landström 230V

Kyllä

Batteriladdare

Kyllä

Batterier

4

Länspump

Kyllä

Ankerspel

Harken

Vattentank

50

Skipsregister

Ja

Båten Progressiva byggdes ursprungligen för att bli Sveriges snabbaste kölbåt och ett bra objekt för sponsorer med reklamplats, kundseglingar mm. Sponsordelen har fungerat väl de senaste åren och potentialen är stor för kappsegling. Båtens skrov och däck designades av Ängermark marin. Köl och roder samt ombyggnad designades av Per Lindell SSPA (Chalmers). Byggare är Pacific Boatworks, John McVeagh, New Zealand tillsammans med nuvarande ägaren. Hållfastighetsberäknad av High Modulus, New Zealand med material bestående av 90% kolfiber, E-glas i kölområde och Kevlarinslag i skrovet. Båten är 57 fot, 17,24m x 4,44m och ett djupgående på 3,55m, vikt på 9,5 ton varav sex ton ligger i kölen som består av stål och bly. Modifiering 2013 för att möta utvecklingen och breddades en meter i aktern samt fick en planare undervattenskropp. Riggdesign från Chris Mitchell, New Zealand med kolfibermast Marström Composites. 3 st. bommar samt kolfiberpeke som är 2,05 m lång och däckslayout från Harken Sverige. Masthöjd på hela 26,5 meter med Sailtec hydraulik och krysställ på 170 kvadratmeter. Segelgarderob i kolfiber och kevlar som består av; 2 Storsegel 96 m2, 6 Jib 1-2 , 1 jib3, 1 jib 4 Orc, 1 stormfock, genuastagsegel, gennaker stagsegel, 6 gennaker av skiftande storlek och styrka. Segel från North Sails och Hamel sails. Stor lucka på fördäck för segelsättning. Instrumenteringen består av Garmin med mastdisplayer samt plotter vid rattarna, autopilot, AIS och VHF. Det finns totalt 12 kojer fördelat på 6 st. fasta kojer och 6 st. sjökojer. I salongen finns ett bord av kolfiber och ståhöjden är 2 m. Ombord finns även navigations utrymme och stor toalett. Förskepp och akterskepp möjliga att inreda. Motorn är Volvo Penta MD 22A på 60 HP samt S drev. Båten har goda resultat från bl.a. Gotland runt, Faerder race och Tjörn runt. För ytterligare information eller för boka in visning kontakta Thomas Hansson YachtBroker på mobil +46 70 5363301 eller på mail thomas@yachtbroker.se

Yhteydenotto YachtBroker

YachtBroker Väst-Sverige
+46 70 5363301
thomas@yachtbroker.se

Tiedot annetaan Yachtbroker omistajan veneen. Yachtbroker ei vastaa väärää tietoa.

1. Evästeiden asetukset
kaikki evästeet
Evästeet, joiden avulla voimme analysoida sivuston käyttöä, jotta voimme mitata ja parantaa suorituskykyä, ja evästeet käyttämät mainostoimistot tai mainostoimistot kääntää mainoksia, jotka ovat osuvia etuja."
 Kaikki

Vain välttämätön
Evästeet joita tarvitaan toimivuutta sivuston
 Vaaditaan evästeet


2. Tämä sivusto käyttää cookies
Cookie on pieni tekstitiedosto, joka me säästää tietokoneen seurata, mitä tapahtuu vierailun aikana verkkosivun ja tunnistaa tietokoneeseen
Eväste sisältää vain tekstiä. Se ei ole ohjelma tai virus

3. Tarkoituksena evästeiden sivuillamme
Evästeet ovat välttämättömiä, jotta sivuillamme työtä. Ne auttavat meitä saamaan yleiskuvan käyntiä, jotta voimme parantaa ja optimoida. Evästeet voidaan pitää palveluna ja muun muassa auttaa pitämään kirjaa, kun olet kirjautunut sisään.

4. Miten poistaa evästeet selaimessasi
minecookies.org/cookiehandtering


4. Luettelo käytetyt evästeet
Nimi Tarkoitus Toimittaja
eucookie & CookielawOnlyRequired This cookie list YachtBroker
yblogin Session id cookie Yachtbroker
_ga Google Universal Analytics YachtBroker
_gat Google Universal Analytics YachtBroker
_gid Google Universal Analytics YachtBroker
fr Facebook widget and like Facebook
IDE Retargeting, optimization and reporting of adverts Doubleclick.Net

Käytämme evästeitä näyttämään ja sopeutua sisältöä ja näyttää toimintoja vuorovaikutuksessa sosiaalisen median ja analysoimiseen.
Jaamme käytätte käytön sivuillamme kumppaneidemme koskien sosiaalisen median ja verkkosivuston analysointi Hanki lisätietoja

Okei Lue lisää